{}


10 rad jak przygotować profesjonalny profil na LinkedIn?

Rekruterzy najczęściej szukają kandydatów na portalach biznesowych, takich jak LinkedIn czy GoldenLine, branżowych: GitHub czy StackOverflow, a także na portalach społecznościowych, jak na przykład Facebook, Twitter czy Instagram. Niezależnie od tego czy zdecydowałeś/aś się na zmianę branży czy też zmianę pracy, profesjonalny i dobrze uzupełniony profil na LinkedIn, na pewno Ci pomoże. Dzięki temu łatwiej będzie ci nawiązywać profesjonalne relacje oraz dostaniesz oferty pracy dopasowane do twoich potrzeb. Rekruterzy będą mogli do Ciebie pisać, jeśli wyrazisz na to zgodę i udostępnisz CV, a także będziesz mógł zaaplikować na konkretną rolę dzięki funkcji “Apply with LinkedIn”

 

Pamiętaj również, że w dzisiejszych czasach my, rekruterzy, zawsze przeglądamy profile na różnych portalach nie tylko po to, by was znaleźć, ale po to, by zobaczyć jakie informacje udostępniacie o sobie i jakimi treściami się dzielicie. Dlatego dobrze wypełniony profil na LinkedIn będzie działał tylko i wyłącznie na waszą korzyść 🙂

Na szczęście jest on bardzo przyjazny użytkownikowi - daje dużo wskazówek jak go uzupełnić krok po kroku i osiągnąć “Poziom Mistrzowski” (po angielsku “All-Star Profile”). 

Zaparz sobie herbatę lub kawę, zarezerwuj godzinę i siadamy do pracy!

Profil na LinkedIn 1. Zdjęcie

Pamiętaj by było widać twoją uśmiechnięta twarz, najlepiej do ramion. Możesz umieścić takie zdjęcie jak w CV lub poprosić kogoś o zrobienie go telefonem komórkowym. Ważne, by zdjęcie było profesjonalne, czyli żadnych selfie, zwierząt czy ujęć z wakacji.

Profil na LinkedIn2. Imię i nazwisko

Oczywiście 🙂 Jeśli będziemy posługiwać się “pseudonimami” raczej nie ma co liczyć na zaproszenie ze strony przyszłego pracodawcy.

3. Nagłówek

Im precyzyjniej, tym lepiej. To właśnie nagłówek i zdjęcie są widoczne zanim rekruter kliknie w pełny profil na LinkedIn - dlatego powinien zachęcać oraz odzwierciedlać to, co aktualnie robisz. Polecam opis “Front-end Developer” lub “Programista/ -stka Java” z dodaniem “otwarty/-a na nowe wyzwania zawodowe” jeśli aktualnie szukasz pracy. Odradzam zaś “Coding Ninja” czy podobne ponieważ zazwyczaj nie szukamy osób po takich słowach kluczach 😉

4. Branża i lokalizacja

Również na ten zakres informacji rekruter będzie zwracał uwagę. Jeśli będzie szukał kandydatów dla klienta w Trójmieście, to najpierw zawęzi poszukiwań do tego obszaru, a ewentualnie później wpisze “Polska” w polu: lokalizacja. Jeśli więc chcesz, by znalazł cię szybciej (i jesteś gotowy/-a na relokację) to wpisz właśnie ten rejon.

Profil na LinkedIn

5. Podsumowanie

To taka część, gdzie możesz opisać trochę siebie i trochę swoją pracę. Najlepiej w proporcji mniej więcej 50% na 50%. Polecam utrzymanie półformalnego tonu oraz pisać w pierwszej osobie. Jeśli zdecydowałaś się na zmianę branży opisz krótko przyczyny zmiany i to co cię do niej zachęciło. Spróbuj spojrzeć na sytuację z drugiej strony - gdybyś była rekruterem, co by cię skłoniło do napisania akurat do tej, a nie do innej osoby.

Profil na LinkedIn


Zapisz się na darmowe spotkanie online z Kasią Michalak, która opowie o pierwszej pracy w IT.

Profil LinkedIn


6. Doświadczenie

Do poziomu mistrzowskiego potrzebne są minimum 3 stanowiska. Najlepiej by odzwierciedlało twoją wiedzę i ekspertyzę. Opisz co osiągnąłeś/ osiągnęłaś i co wniosłeś/ wniosłaś do firmy. W kwestii obowiązków skup się na konkretach, nie na ogółach. Jeśli zdecydowałeś/ zdecydowałaś się zmienić branżę i nie masz jeszcze doświadczenia w programowaniu, skup się na umiejętnościach, które przydają się w każdej branży, np. dobrej znajomości języków obcych czy sumienności w pracy.

7. Wykształcenie

Wystarczą studia, nie ma potrzeby wpisywania liceum, chyba, że jesteś jeszcze w trakcie studiów i rodzaj szkoły średniej ma istotne znaczenie. LinkedIn również podpowiada jak te pola uzupełnić, najlepiej zacząć wpisywać nazwę uniwersytetu i poczekać aż wyświetli się jego ikonka. Jeśli uczelni nie ma na LinkedIn, to wtedy pole będzie szare.

Profil na LinkedIn

8. Umiejętności

Potrzeba minimum 5 umiejętności by mieć status “All-Star”. Tutaj wpisz to, w czym jesteś dobry/ -a i poproś znajomych o potwierdzenie twoich mocnych stron. Twoje kontakty na LinkedIn również same mogą sugerować ci nowe umiejętności i możesz wtedy je zaakceptować lub nie. Są one ważne, ponieważ dają tak zwany “social proof” czyli “dowód społeczny”. Tak jak konsumenci, przed zakupem produktów, sprawdzają opinie i recenzje użytkowników, tak twój przyszły pracodawca będzie zwracał uwagę jak wiele osób może za ciebie poręczyć w kwestii poszczególnych kompetencji.

Profil na LinkedIn

9. Kontakty

Minimum 50 kontaktów potrzeba by mieć dobrze uzupełniony profil na LinkedIn. Kontakty są ważne, ponieważ mogą ci pomóc w szukaniu nowej pracy - na przykład poprzez polecenie ciebie lub napisanie rekomendacji, a także poprzez udostępnienie twojego postu wśród swojej sieci kontaktów. Zapraszając innych, personalizuj wiadomość - zawsze zwracam na to uwagę jako rekruter i nie tylko. Kiedy nie znamy jakiejś osoby, przedstawiamy się chcąc nawiązać z nią relację. Dbajmy o to samo na LinkedIn, a na pewno nam to posłuży. Liczba kontaktów jest widoczna u góry Twojego profilu, obok lokalizacji.

10. Inne

Wszelkie dodatkowe pola, które na pewno polepszą twój profil, natomiast nie są wymagane do pełnego statusu. Mam tutaj na myśli: ukończone kursy, odbyte wolontariaty, rekomendacje, publikacje czy organizacje, których działasz. Mimo wszystko warto je uwzględnić, bo przy szukaniu pracy dużo łatwiej nawiązać znajomość z kimś kto np. działa w tej samej lub podobnej grupie lub robił podobny kurs programowania.

 

Profil na LinkedIn

Na koniec coś ekstra - czyli cierpliwość 🙂 Co prawda nie pomoże w osiągnięciu “statusu mistrzowskiego” na LinkedIn, ale w życiu - na pewno 🙂 Proces rekrutacyjny rzadko kiedy kończy się na pierwszej rozmowie. Znalezienie nowej pracy, szczególnie po zmianie branży nie jest proste, ale jak najbardziej możliwe. Jest mnóstwo innych rzeczy, które mogą Ci w tym pomóc, na przykład chodzenie na meetupy czy dołączenie do grup na Facebooku, ale o tym w następnym wpisie! 🙂

 

 

Katarzyna Michalak

Autor artykułu:

Katarzyna Michalak

REKRUTER IT, PRELEGENT

Laureatka Sourcing Summer oraz zdobywczyni I miejsca w konkursie “Perły HR 2016” w kategorii Konsultant Roku. Współautorka pierwszego podręcznika dla sourcerów. Prelegent na spotkaniach Geek Girls Carrots, HR Meetup czy Aula Polska Trójmiasto. Swoim doświadczeniem rekrutera IT oraz wiedzą na temat budowania kultury firmy dzieli się na swoim blogu https://medium.com/@kasiamichalak

Najnowsze artykuły:

Zapisz się do newslettera

Podaj nam swój adres e-mail a będziemy informować Cię o naszych ofertach specjalnych, wydarzeniach przez nas organizowanych oraz przesyłać ciekawe poradniki na temat nauki programowania.