{}


Cechy dobrej strony internetowej

Według danych z popularnego portalu statystycznego dotyczącego ruchu w Internecie – Internet Live Stats – liczba stron, które znajdują się w sieci wynosi ponad miliard i rośnie w tempie średnio jednej na sekundę.

Jest to ogromna wartość! Wiele z tych stron to strony utworzone dawno i zapomniane, inne to blogi, na które nikt nie zagląda. Jednak spora reprezentacja to strony biznesowe, mające autorom i ich firmom zapewnić sukces oraz dobrobyt. Niestety, strona internetowa złej jakości z pewnością nie przyczyni się do sukcesu firmy. Przeglądając zawartość Internetu,  bardzo często możemy natrafić na wiele takich. Dla użytkownika jest to znak, że z daną firmą nie należy nawiązywać współpracy. Jeśli zatem masz stronę, która nie generuje zysków lub z której ludzie wychodzą po kilku sekundach – ten tekst jest dla Ciebie!

Strona internetowa, aby przyciągała oko czytelnika, musi być wykonana bardzo precyzyjnie. Stworzenie strony wysokiej jakości to proste, jednak wymagające skupienia, zadanie. Jeśli potrafisz zrobić stronę, to znaczy, że potrafisz sprawić, że będzie ona cechowała się wysoką jakością. Niestety, często w ferworze innych prac związanych z firmą nie zwracamy uwagi na jakość naszej strony internetowej. Innym powodem dla którego nasza strona nie przynosi zysków jest zatrudnienie kiepskiej jakości twórcy stron www i nieumiejętność oceny jakości produktu, który nam sprzeda. A przecież to jak wygląda nasza firmowa strona internetowa świadczy o naszym podejściu do klienta. Oto lista pięciu cech, które posiada dobra strona internetowa.

Aktualne dane kontaktowe

Dobra strona firmowa zawsze musi posiadać aktualne dane kontaktowe. Od tej reguły nie ma odstępstwa – czy mówimy o rozbudowanym portalu tematycznym, czy o prostej wizytówce, dane kontaktowe są niezbędne, by pozyskać klienta. Absolutną koniecznością jest nazwa firmy, numer telefonu, adres firmy i adres e-mail. Dobrze, by adres e-mail był linkiem umożliwiającym błyskawiczne wysłanie wiadomości.

strona internetowa

Przejrzysty format

Nie ma nic gorszego od strony www pełnej migających ikonek, świecących gifów i niezwiązanych z branżą zdjęć. Strona internetowa danej firmy musi być przejrzysta i czytelna, po to, by klient bez problemu odnalazł na niej interesujące go dane. Warto przeprowadzić test na znajomych, najlepiej na takich, którzy nie znają naszej działalności – pokazać im prototyp naszej strony firmowej i spytać czy potrafią na tej podstawie określić czym firma się zajmuje oraz jak się z jej przedstawicielem skontaktować.

Poprawność językowa i stylistyczna

Choć żyjemy w czasach, w których coraz częściej ignoruje się zasady języka polskiego – czy to pisząc na czacie, czy na blogach – nadal ludzie zwracają uwagę na to, czy strona www nie zawiera rażących błędów. Nie chodzi tu o to, by stworzyć tekst trzynastozgłoskowcem. Wystarczy, by był poprawny i pozbawiony błędów ortograficznych. To świadczy o naszym profesjonalizmie i szacunku wobec odbiorcy.

strona internetowa

Responsywność

To modne słowo oznacza, że strona będzie prawidłowo się wyświetlała na różnych urządzeniach, na różnych przeglądarkach i w różnych rozdzielczościach. Coraz więcej osób korzysta ze smartfona w celu przeglądania Internetu – szkoda by było stracić tak szerokie grono klientów.

Zgodność z identyfikacją wizualną firmy

O tym wielu zapomina, a stare polskie powiedzenie nie bez powodu mówi, że diabeł tkwi w szczegółach. Biznesowa strona internetowa powinna być zgodna z identyfikacją wizualną firmy – z kolorami, którymi posługujemy się na wizytówkach; z logotypem, który kojarzy się z naszą marką; z mottem, którego używamy w trakcie prezentacji i tak dalej. To dobry sposób na budowanie zaufania.

Do dzieła!

Stworzenie strony internetowej zawierającej wszystkie cechy profesjonalnej strony www nie wymaga znacząco zwiększonego nakładu pracy. A wpływ na kontakty z klientem jest nieporównywalnie większy.

Chcesz nauczyć się tworzyć strony internetowe? Napisz do naszego doradcy!

Sylwia Błach

Autor artykułu:

Sylwia Błach

Programistka i Pisarka

Doktorantka związana z badaniem sieci społecznościowych. Zawodowo tworzy aplikacje w silniku Unity3D. Zafascynowana branżą gier komputerowych i tworzeniem stron internetowych za pomocą Wordpressa. W wolnym czasie prowadzi bloga: www.sylwiablach.pl

Najnowsze artykuły:

Zapisz się do newslettera

Podaj nam swój adres e-mail a będziemy informować Cię o naszych ofertach specjalnych, wydarzeniach przez nas organizowanych oraz przesyłać ciekawe poradniki na temat nauki programowania.